Advertisement

Handel

  • Super Sklep to program edukacyjny dla detalistów, sieci handlowych, branży retail i wyposażenia, a także wszystkich zainteresowanych handlem. Z każdego odcinka, który dostępny jest na kanale YouTube SpożywczaTV, dowiecie się, jak właściwie zarządzać placówką, w jaki sposób zaprojektować jej przestrzeń i jakie elementy są kluczowe, by osiągnąć sukces sprzedażowy. W każdym... Czytaj więcej »

  • Notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska spodziewa się osiągnięcia ponad 49 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na koniec I półrocza, co oznacza wzrost o ponad 10 proc. w ujęciu rocznym. Zysk operacyjny (EBIT) ma pozostać na stabilnym poziomie, wynoszącym niemal 2,5 mln zł. Zysk netto Grupy wynieść ma ok 1,3 mln zł, jednak na jego wysokość w dużej mierze... Czytaj więcej »

  • Jak wyróżnić się na tle konkurencji? W jaki sposób zwiększyć rentowność biznesu? Jakie narzędzia i strategie wdrożyć? To pytania, które spędzają sen z powiek właścicielom restauracji. Eksperci z branży wskazali jednak kilka praktycznych porad, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się inspirujące i być może staną się motorem napędowym w podjęciu decyzji,... Czytaj więcej »

  • Panattoni kupiło działkę, na której powstanie Panattoni Park Kraków East V. Start budowy zaplanowany jest na październik tego roku a inwestycja ma już pierwszego najemcę – firmę Highway Automotive. Czytaj więcej »

  • 59 proc. polskich nastolatków sięgnęło kiedykolwiek po jednorazowe e-papierosy – wynika z badania Fusion Labs i MOYA. Ponad połowa wapujących nastolatków deklaruje, że jeśli te produkty znikną ze sklepowych półek, będą korzystać z innych kanałów dystrybucji albo sięgną po inne wyroby nikotynowe. – To nie zakazy, ale edukacja i efektywna walka z szarą strefą i... Czytaj więcej »

  • Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana

    Poniedziałek, 02 września 2024

    Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sprzedał centrum dystrybucyjne, zrealizowane na potrzeby Orbico Supply – czołowego dystrybutora produktów kosmetycznych czy FMCG w Europie. Obiekt o powierzchni 37 000 m kw. nabył globalny podmiot specjalizujący się w inwestycjach nieruchomościowych. Czytaj więcej »

  • Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy są przyzwyczajeni do robienia zakupów w sieci i coraz mniejszą wagę przywiązują do tego, z jakiego kraju zostanie nadana przesyłka z ich zamówieniem. Z raportu IdoSell „Raport... Czytaj więcej »

  • Ile w tym roku wydamy na wyprawkę szkolona?

    Poniedziałek, 19 sierpnia 2024

    Podczas kompletowania wrześniowej wyprawki, polscy rodzice coraz częściej biorą pod uwagę gust dziecka – deklaruje tak ponad 64 proc. osób przepytanych w ramach cyklicznego badania Barometr Providenta. Cena jest dla nich równie ważna, co odzwierciedla przeciętna kwota przeznaczana na wyprawkę dla jednej pociechy – o 146 zł niższa niż w ubiegłym roku. Czytaj więcej »

  • Producenci czereśni chcą połączyć siły

    Poniedziałek, 19 sierpnia 2024

    Import czereśni niskiej jakości w polskim sezonie jest wyzwaniem dla krajowych producentów tych owoców. To antyreklama dla polskiej czereśni – podkreślają sadownicy. Konsumenci oczekują ładnych, dużych i słodkich owoców i są gotowi zapłacić za nie więcej, ale często brakuje ich w dużych sieciach sklepów. Pozycja pojedynczych sadowników względem sieci jest jednak zbyt... Czytaj więcej »

  • Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych za granicę, jeszcze w tym roku powiększy swoją bazę magazynową. Nowy cross-dock w Gainsborough pozwoli na rozszerzenie sieci dystrybucji w Wielkiej Brytanii. Czytaj więcej »

  • Nie ulega wątpliwości, że cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kieruje się konsument przy wyborze danego produktu ze sklepowej półki. Przedsiębiorcy mają określone obowiązki związane z jej prezentacją. Zgodnie z ustawą w miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług cenę całkowitą oraz jednostkową należy oznaczać w sposób jednoznaczny, niebudzący... Czytaj więcej »

  • Ponad rok temu weszły w życie przepisy wynikające z dyrektywy potocznie zwanej Omnibus, które wprowadziły zmiany m.in. w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług. Obecnie przedsiębiorcy, którzy organizują promocje, mają obowiązek informować o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających daną obniżkę. Czytaj więcej »

  • Rok 2025 będzie dla polskich konsumentów przełomowy. Jak wynika z badań przeprowadzanych w ostatnim czasie, przeważająca większość z nas z niecierpliwością oczekuje systemu kaucyjnego, który wprowadzi kaucję na sprzedawane opakowania napojowe. W dużym skrócie, przy zakupie napoju w oznaczonej specjalnym logo butelce plastikowej, szklanej czy puszce zostanie pobrana kaucja,... Czytaj więcej »

  • Tocząca się w przestrzeni publicznej dyskusja o małych formatach napojów spirytusowych skłania do przyjrzenia się nie tylko konkretnym liczbom, ale także przypomnienia, że polscy konsumenci spożywają najwięcej alkoholu w piwie (55 proc. całego spożywanego alkoholu, 93l per capita rocznie), co ma bezpośrednie przełożenie również na fakt, że piwo jest najczęściej kupowanym... Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że raportowanie ESG w odniesieniu do centrów handlowych jest wyłączną odpowiedzialnością właścicieli obiektów. Żaden najemca, prowadzący sklep czy punkt usługowy w centrum handlowym, nie może i nie powinien być angażowany przez wynajmujących w dostarczanie informacji o śladzie węglowym dotyczącym lokalu.... Czytaj więcej »

  • Panattoni pozyskało finansowanie na budowę nowego obiektu - Panattoni Park Bieruń I. Kredytu w wysokości 10,5 mln euro udzielił Alior Bank. Inwestycja o powierzchni prawie 20 000 m kw. zostanie ukończona w lutym 2025 roku. Czytaj więcej »

  • Sezon na polską paprykę niedawno się rozpoczął, a jego szczyt przypada na początek sierpnia, kiedy krajowego warzywa jest pod dostatkiem. Jednocześnie – jak co roku – w momencie pojawienia się polskiej papryki na sklepowych półkach ta pochodząca z Holandii tanieje w ciągu kilku dni o 50 proc. – alarmuje Zrzeszenie Producentów Papryki RP i podkreśla, że polskich producentów... Czytaj więcej »

  • DHL Express Polska, chcąc ułatwić klientom międzynarodową wysyłkę, uruchomił ShipNow. To intuicyjna platforma internetowa, która umożliwia szybkie i wygodne nadawanie międzynarodowych przesyłek lotniczych. Narzędzie jest proste w obsłudze i oferuje szeroki zakres funkcji, które upraszczają i skracają ten proces. Czytaj więcej »

  • Salesforce opublikował nowy raport State of Sales, dzieląc się spostrzeżeniami zebranymi od 5500 specjalistów ds. sprzedaży z 27 krajów - w tym 200 z Polski. Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, otworzyła nowy oddział w Jeleniej Górze. Nowoczesny obiekt ma 5906,50m2 powierzchni magazynowo biurowej, 14 wiat kurierskich umożliwiających obsługę 103 kurierów jednocześnie i 4 doki do załadunku ciężarówek. Zainstalowane oświetlenie LED jest zasilane panelami fotowoltaicznymi, które zaspokaja potrzeby... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczął ostatni etap budowy parku miejskiego City Logistics Kraków I w Nowej Hucie. W ramach rozbudowy powstanie 11 300 m kw. nowej powierzchni, a cały park osiągnie swoją docelową wielkość – 36 500 m kw. Czytaj więcej »

  • Polacy nie oszczędzają na diecie

    Piątek, 26 lipca 2024

    Catering dietetyczny jest jednym z segmentów rynku HoReCa. Jak wynika z raportu „Rynek cateringu dietetycznego w Polsce 2024” opublikowanego przez PMR Market Experts jego wartość w 2023 roku przekroczyła 3 mld złotych. Segment rósł w tempie 19 proc. r/r. Prognozy wskazują, że dynamika rozwoju rynku w kolejnych latach będzie wysoka, jednak niższa niż w latach 2020-2023, kiedy... Czytaj więcej »

  • Marki własne mają się w Polsce świetnie, a perspektywy dla ich rozwoju są bardzo optymistyczne. Obecnie udział takich produktów w skali całego rynku spożywczego sięga ponad 22%[1], co przekłada się na 48 mld złotych wydanych na nie przez klientów[2]. Są oczywiście sklepy, w których sprzedaż marek własnych jest jeszcze wyższa i sięga ponad 40%[3], to jednak głównie... Czytaj więcej »

  • Polscy konsumenci regularnie decydują się na skorzystanie z usługi cashback, czyli wypłaty gotówki przy okazji płatności kartą. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Polska Bezgotówkowa, o rozwiązaniu słyszało już blisko 3/4 Polaków, a niemal połowa ankietowanych miała okazję z niego skorzystać. Cashbacku można użyć już prawie w 300 tys. placówek... Czytaj więcej »

  • – Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na... Czytaj więcej »

  • Ostatnie tygodnie obfitowały w dwa kluczowe wydarzenia polityczne, wywierające bezpośredni wpływ na jedne z największych gospodarek w Europie. Jak wskazuje biuro maklerskie BNP Paribas, wybory we Francji sprawiły, że w krótkim terminie możemy być świadkami niepewności rynkowej związanej z formowaniem nowego rządu, który prawdopodobnie będzie utrzymywać kierunek kształtowania... Czytaj więcej »

  • Celem Lidl Polska jest zapewnianie produktów wysokiej jakości, w niskiej cenie oraz wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Sieć dba o równą politykę cenową dla wszystkich konsumentów w Polsce. O tym mówiła ostatnia kampania „Lidlowy przegląd cenowy”, w której pokazano, że ceny przykładowego zestawienia produktów w różnych sklepach Lidl są takie same. Jak te działania... Czytaj więcej »

  • Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach... Czytaj więcej »

  • Handel odczuwa kryzys demograficzny

    Wtorek, 16 lipca 2024

    30 proc. firm handlowych uważa niedostępność pracowników za ważną lub bardzo ważną barierę w rozwoju – wynika z Miesięcznego Indeksu Koniunktury PIE z lipca br. Ponad dwukrotnie więcej uznało, że są nią wysokie koszty pracownicze. Brak kadr, który odczuwalny jest w wielu różnych branżach, często nawet mocniej niż w handlu, oznacza konieczność sięgania po pracowników... Czytaj więcej »

więcej artykułów