Handel

  • Znów przybywa firm zmagających się z zatorami płatniczymi - wynika z badania „Skaner MŚP” za I kw., zrealizowanego dla BIG InfoMonitor. Niechcianym bohaterem rosnących problemów ze ściąganiem należności jest transport. Nadal źle jest też w handlu. A gdy nie ma pieniędzy w kasie trudno opłacić własne zobowiązania. Zaległości w transporcie wzrosły w minionym roku o niemal... Czytaj więcej »

  • Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź częściej[1]. Czytaj więcej »

  • Wobec prognozowanego podwojenia globalnej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, rośnie znaczenie zaangażowania firm w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Przed wyzwaniem realizacji celów redukcji emisji stoi też branża beverage. Jak dążenie do dekarbonizacji już teraz wpływa na zarządzanie łańcuchami dostaw napojów i zmienia podejście dostawców usług logistycznych? Na... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa aktywnych konsumentów chce ograniczyć tegoroczne wydatki wielkanocne w sklepach względem zeszłorocznych. Jednak w tym roku takich osób jest zdecydowanie mniej niż tych, które w ub.r. chciały mocniej zaciskać pasa. Obecnie 31% nie planuje cięć i tego typu deklaracji jest więcej niż poprzednio. Natomiast najczęściej przewidywana redukcja jest na poziomie 15-20%.... Czytaj więcej »

  • Aż 71 proc. konsumentów na całym świecie deklaruje, że obecnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych równie często lub nawet częściej niż przed pandemią – tak wynika z najnowszych badań[1]. Co trzecia osoba jest zdania, że angażujące treści cyfrowe i spersonalizowane doświadczenia mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jak zatem przyciągnąć klientów?... Czytaj więcej »

  • Czy możemy sobie wyobrazić sklepy, gdzie zakupy stają się jeszcze bardziej płynne i wygodne? Świat handlu detalicznego stale ewoluuje, a kluczem do sukcesu jest dostosowanie się do potrzeb współczesnego klienta. Czytaj więcej »

  • Spotykany jest pogląd, że w porównaniu z innymi krajami, możliwość załatwieniu wielu spraw w Polsce przez internet jest czymś co nas wyróżnia. Przejawem tego rozwijającego się procesu w Polsce jest fakt, że podatnicy od wielu lat mogą rozliczać się z fiskusem elektronicznie. Organy skarbowe wstępnie przygotowują zeznania podatkowe. Czytaj więcej »

  • Zarówno branża handlowa, jak i sama FMCG (Fast Moving Customer Goods), ze względu na rodzaj sprzedawanych produktów, operują bardzo wysokimi wolumenami sprzedaży. Nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ do produktów FMCG zalicza się między innymi żywność, środki higieniczne czy leki bez recepty. Czytaj więcej »

  • Meksykański handel

    Poniedziałek, 18 marca 2024

    Meksyk to kraj różnorodności. W tej eklektycznej kulturze znajdzie się miejsce nawet dla skrajnych opcji, i to we wszystkich aspektach życia – począwszy od klimatu i przyrody, przez sztukę oraz dziedzictwo, po religię, kuchnię czy właśnie handel. İBienvenidos México! Czytaj więcej »

  • Franczyza dla każdego

    Poniedziałek, 18 marca 2024

    Współczesna franczyza na rynku sprzedaży produktów FMCG jest zróżnicowaną ofertą dla każdego detalisty. Ale poszczególne sieci łączy jedno: dążenie do nowoczesności. Czytaj więcej »

  • Dzień Kobiet, przypadający na 8 marca, to kolejna okazja, do zaznaczenia roli kobiet w rozwoju polskiej przedsiębiorczości. W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8800 franczyzobiorców stanowią właśnie panie. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje lokalne biznesy pod zielonym szyldem. Są nie tylko przedsiębiorczyniami, ale również... Czytaj więcej »

  • Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Czytaj więcej »

  • Reflaunt, wiodąca platforma technologiczna zajmująca się sprzedażą odzieży z drugiej ręki oraz DHL Supply Chain, globalny lider logistyki kontraktowej, ogłaszają współpracę logistyczną w zakresie odsprzedaży (recommerce). Współpraca jest przykładem wdrażania zrównoważonych praktyk biznesowych i strategii opartych na cyrkularnej gospodarce, w połączeniu z dbałością o... Czytaj więcej »

  • Kolejna edycja Alimentaria & Hostelco, która odbędzie się w dniach od 18 do 21 marca w Fira de Barcelona's Gran Via, będzie zawierała program działań, który zajmie się głównymi wyzwaniami stojącymi przed przemysłem spożywczym i napojów w zakresie innowacji, cyfryzacji i internacjonalizacji rynków. Ponad 350 sesji, w tym prezentacje, okrągłe stoły, kongresy i pokazy - ze... Czytaj więcej »

  • W terminie 19-23 lutego 2024 r., członków Polskiej Izby Mleka tj. Spółdzielczą Mleczarnię Spomlek, Okręgową Spółdzielnię Mleczarską w Piątnicy, Grupę Mlekovita i Poland Food, dzięki realizacji projektu pt. Targi Gulfood, sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka, można spotkać na targach Gulfood 2024 w Dubaju. Czytaj więcej »

  • Zakończona właśnie kampania cukrownicza 2023/2024 pod wieloma względami okazała się rekordowa, a krajowi producenci wyprodukowali w sumie ponad 2,34 mln t cukru. Przyszły sezon może się okazać jeszcze lepszy, ale raczej nie wpłynie to na spadek cen, ponieważ produkcja cukru od dłuższego czasu pozostaje pod dużą presją kosztową. – Ceny cukru nie spadną. Pytanie tylko, w... Czytaj więcej »

  • Rynek franczyzowy w okresie zmian

    Czwartek, 15 lutego 2024

    Chociaż w wielu przypadkach rozwój sieci franczyzowych nieco zwalnia, to nie ulega wątpliwości, że liczba 50 tysięcy ogólnospożywczych placówek handlowych działających pod szyldami franczyzowymi jest w tym roku w zasięgu ręki. Czytaj więcej »

  • Trendy na rynku wyposażenia sklepów

    Czwartek, 15 lutego 2024

    Branża handlu i logistyki stale ewoluuje, zmieniają się również wymagania dotyczące wyposażenia sklepów i magazynów. A świetny produkt i dobra cena na półce sklepowej to dziś stanowczo za mało, aby pozyskać i utrzymać klienta. Nowoczesne technologie pozwalają spełnić oczekiwania konsumentów związane z doświadczeniem zakupowym, wygodą i szybkością obsługi czy też... Czytaj więcej »

  • PWN od wielu lat organizuje plebiscyt, w ramach którego wybierane jest ulubione „młodzieżowe słowo roku”. Gdyby słowo roku miałaby wybrać grupa przedsiębiorców oraz środowisk księgowo-podatkowych w 2023 r. – zdecydowanie zwycięzcą zostałoby wyrażenie „KSeF”. Niestety trudno zgodzić się, że byłoby to ulubione słowo roku, niewywołujące wręcz strachu i paniki... Czytaj więcej »

  • Innere Stadt – serce Wiednia

    Czwartek, 15 lutego 2024

    Innere Stadt – to centralna 1. dzielnica Wiednia i zarazem stare miasto otoczone okazałym bulwarem Ringstrasse. Najbardziej znanymi obiektami Innere Stadt są z pewnością – katedra św. Szczepana, od której rozchodzą się malownicze uliczki i szerokie deptaki pełne turystów a także jeden z największych kompleksów pałacowych świata – Hofburg, ze słynnym muzeum cesarzowej Sisi. Czytaj więcej »

  • Panattoni wchodzi do Belgii

    Środa, 14 lutego 2024

    Belgia odgrywa kluczową rolę w europejskim sektorze logistycznym, ze względu na swoje strategiczne porty i doskonałe połączenia z głównymi rynkami, takimi jak Niemcy, Francja, Holandia i Wielka Brytania. Korzystna lokalizacja sprawia, że kraj ten staje się atrakcyjnym miejscem do inwestowania w wielofunkcyjne obiekty logistyczne. Rozpoczęcie działalności w Belgii stanowi... Czytaj więcej »

  • Panattoni ruszy z kolejną realizacją dla branży retail. W Szczecinie powstanie centrum dystrybucyjne o powierzchni ok. 54 500 m kw., w którym zatrudnienie znajdzie nawet 500 osób. Inwestycja przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Outstanding. Czytaj więcej »

  • Klienci sklepów Carrefour Polska z początkiem lutego br. zyskali dostęp do nowych, rozbudowanych stref z asortymentem Party i karnawałowym. Zupełnie nowy imprezowy koncept handlowy, który oferuje ponad 1000 produktów z kategorii non-food, działa już w 7 hipermarketach Carrefour w Polsce, a w najbliższych miesiącach pojawi się w kolejnych 10 lokalizacjach. To kolejne po OUTLECIE... Czytaj więcej »

  • Rynek handlowy w Polsce w dalszym ciągu rośnie - w 2023 r. zasoby powiększyły się o ponad 560 000 m², co oznacza 14% wzrost w porównaniu z 2022 r. i 8% w skali pięcioletniej średniej. Główne trendy pozostały bez zmian a nową podaż zdominowały parki handlowe. Z łączną powierzchnią na poziomie 2,9 miliona m² odpowiadają one za 17% całkowitych zasobów handlowych. Eksperci... Czytaj więcej »

  • Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi uzyskać stabilizację na wysokim poziomie, a także zmierzyć się z rosnącą inflacją, wymagającą sytuacją geopolityczną oraz kryzysem gospodarczym. Wspomniane... Czytaj więcej »

  • Od wejścia Polski do Unii Europejskiej eksport artykułów rolno-spożywczych wzrósł o 450%, a udział sektora spożywczego w ogólnym eksporcie zwiększył się z 8,6% do 13,3%. Wyprzedzamy tym średnią unijną, która wynosi 10%[1]. W 2022 roku Polska była siódmym eksporterem mięsa na świecie z udziałem 5,3%. Wartość eksportu branży mięsnej wzrosła w przeciągu 4 lat o ponad... Czytaj więcej »

  • Grupa Muszkieterów, która odpowiada za rozwój supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, przedłużyła umowę najmu GLP Poznań I Logistics Centre na kolejną dekadę. Czytaj więcej »

  • Marka MARTINI wspólnie z Małgosią Mintą na początku roku wytypowała kilka światowych trendów, które w 2024 roku mają szansę podbić Polskę. Zmiany w sposobie spędzania czasu i podróżowania, ale też na talerzu i w kieliszku. Co czeka nas w najbliższym czasie? Czytaj więcej »

  • Wydawać by się mogło, że wysoka inflacja, z którą od dawna mierzą się konsumenci sprawi, że będą oni wybierać najbardziej przystępne cenowo alkohole. Tak się jednak nie stało i to właśnie segment alkoholi premium i ultrapremium rośnie najszybciej. Dotyczy zarówno wysokoprocentowych trunków jak wódka czy whisky, ale także wina oraz piwa. Dane Nielsen pokazują, że pijemy... Czytaj więcej »

  • Skłodowscy Sp. z o.o., producent wysokiej jakości mrożonych burgerów wołowych, stawia przed sobą ambitne cele, a część z nich zamierza zrealizować jeszcze w tym roku. Nowe inwestycje, konsekwentnie wypełniana i rozbudowywana strategia zrównoważonego rozwoju oraz zwiększanie udziału produktów marki na rynku polskim i wybranych rynkach europejskich stanowią kamień milowy w... Czytaj więcej »

więcej artykułów